اهداف و چشم انداز

فصلنامه «مطالعات بین رشته‌ای در آموزش»، با هدف فراهم آوردن فضایی برای گفتگوی محققانه و انتشار ماحصل پژوهش‌ها در زمینه چشم‌اندازها، امکانات، ظرفیت‌ها و بسترسازی انجام کار آموزشی، پژوهشی و علمی در حوزه تربیت معلم به زبان فارسی (با چکیده انگلیسی مقالات) و به صورت میان رشته ای با بررسی موضوع تربیت معلم از نگاه علوم مختلف، به ویژه علوم انسانی خواهد بود و در این زمینه مقولات و آثار بدیع و نوآورانه دراولویت خواهند بود.

اهداف

  • توسعه دانش بومی و استفاده از تجارب، پژوهش ها و دیدگاه های دست اندرکاران و صاحب نظران کشور در حوزه تربیت معلم
  • انجام مطالعات تطبیقی در حوزه تربیت معلم و استفاده از آخرین دستاوردهای بین المللی در این زمینه
  • ایجاد بستر مناسب برای نگاه انتقادی به گذشته و زمینه سازی بهتر برای تربیت معلم در آینده
  • فراهم آوری اطلاعات لازم برای سیاست گذاران، برنامه ریزان و مدیران دست اندرکار در حوزه تربیت معلم کشور
  • تلاش برای اصلاح نگاه ها به تربیت معلم در سطح کشور و تلقی آن به عنوان یک حوزه تخصصی
  • استفاده از دستاوردهای علمی حوزه های مختلف علوم انسانی و بهره گیری از ارتباط آنان برای تربیت معلم با توجه به میان رشته ای بودن موضوع
  • کمک به توسعه دانش، مهارت ها و تجربیات معلمان و دانشجومعلمان برای تبدیل شدن به یک معلم تراز جمهوری اسلامی ایران و انجام مطلوب وظایف
  • شناسایی چالش ها و مسائل موجود در تربیت معلم و تعلیم و تربیت کشور و یافتن راهکارهای عملی و علمی
  • گسترش فرهنگ پژوهش به عنوان الزامی برای یک معلم در میان معلمان، دانشجومعلمان و استادان

محورهای مقالات

  • مبانی و فلسفه مطالعات بین رشته ای
  • مطالعات تطبیقی در مطالعات بین رشته ای
  • رویکردها و الگوهای مطالعات بین رشته ای 
  • نقادی پارادایم های سنتی و موجود